maaaalliinjohansson

6e december

Kategori: Allmänt

Hon vaknade pigg igårkväll rätt så länge men när hon väl somnade om igen så sov hon superbra. Vi steg upp kring 8, åt frukost och busa innan vi packade in oss och for till mitt jobb för att hälsa på. Hon åt lunch där, busade med flera kollegor, lekte med tramplastbilen som finns där och några koppar kaffe för mig. 

När vi kom hem har vi lekt med klossar och tåg innan vi laddade om och for till babysång på tg. Tyckte ju egentligen inte att den babysången var någonting för mig men Maria ville att jag skulle hänga på. Sen är det avslutning för all babysång nästa vecka så det är ju lika bra. 
Emilia tog verkligen för sig underlekstunden och var inte alls reserverad som igår. 
Trevligt att träffa Maria och Filippa oxå. Filippa är ju Emilias tremänning! 
For hem, sövde E och hon somnade direkt och sov en timme. Får se om de blir samma ikväll att hon vaknar och är pigg då får jag fortsätta experimentera med dagsvilorna. 
Direkt hon vaknade for vi till Peder och Theresa, en kopp kaffe sen fick jag även middag.
Är ju alltid så kul att käka middag där för 9/10 gånger är det någonting jag aldrig smakat eller ens hört talas om, och oftast väldgit gott. Idag bjöds det på en japansk rätt som jag inte kan uttala eller texta. 
Sen for vi hem, lekt lite innan kvällsgröten sen har Emilia lekt med katten och hon skratta så mycket så hon nästan ramla omkull, det var urgulligt.  
Hon somnade vid halv 8, hann bara sjunga halva blinka lilla stjärna så sov hon så sött. 

Jag har ju kommit på när jag jobba att jag nog inte tagit vara på ledigheten lika mycket som jag borde därför är min nya grej lite carpe diem tjaffs. Men det carpe diem tjaffset har lett till att jag överhuvudtaget inte ens har startat tvn sen i måndags. Jag kommer ju inte sluta se på tv, kmr starta den snart men jag har insett hur lätt det är att hamna i tvfällan. Hur man lätt slår på tv för att underhålla E, då spenderar jag hellte tid på golvet eller i soffan lekandes med henne. Så på det viset var det väldigt nyttigt för mig att jobba ett tag. 
Nu kommer jag ju inte ha fullproppat med aktiviteter varje dag varje timme om dygnet speciellt inte sen när babysången slutar men hur som helst är det mitt mål tills hon börjar dagis och även i fortsättningen - att ta vara på tiden med E och göra saker istället för bara tvn. 
Med det sagt, ha en bra kväll!


Kommentera inlägget här: