maaaalliinjohansson

7e december

Kategori: Allmänt

Vi hade en liten halvbråkig natt inatt, Emilia var som väldigt orolig till och från. Såg en film på morgon och drack några koppar kaffe för att få igång startsträckan på dagen. 

Sen stängde vi av tv och har lekt massor, även tränat på att orres mat och vattenskålar är absolit förbjudet, haft öppet större delen av dagen så att vi ska kunna träna, hon tycker det är jätteroligt när jag säger åt henne men efter 100 tillrättavisningar så gav hon tillslut upp. 
Sen mitt i allt tog Emilia ett steg frammåt utan något stöd!! Jag satt bara med hakan ner i golvet, att hon blivit så stor 😍 
Men det var ett steg och inge mer, än så länge!
Kring halv 4 for jag och lämnade E hos hennes farmor Petra då jag skulle iväg. 
Förra veckan nämnde jag lite kort om ett tal jag skulle hålla, nu kan jag ta det från början. 
Jag blev filmad i en typ reklamfilm om dagens event "tjejträff inom transport och byggbranschen" 
I filmen berättar jag kort om vad jag jobbar med och den här tjejträffen, men alltså den blev så gräslig så säger det inte förrän nu när filmen inte cirkulerar på socialamedier längre.  
Nå iallafall den där tjejträffen som var idag gick helt enkelt ut på att kvinnor i dom branscherna får berätta, ta död på lite myter och svara på frågor om yrket. 
Jag var en av dom kvinnorna som skulle göra det, och gissa om jag varit nervös!!
Jag som inte ens vågade ha en redovisning i skolan skulle helt plötsligt sitta på scen med en microfon i handen! 
Förhoppningsvis lockade vi åtminstonde en person till yrket! 
Jag tycker ändå nu i efterhand att det gick bra, fick grym feedback av personerna där och framförallt min chef.
Vi pratade om hur mycket jag utvecklats som person sen jag börja på Lindströms.
En av anledningarna till varför jag skulle vara med på det där är just för att växa i mig själv som person. Generellt sett är jag väldigt dålig på att ta emot positiva saker om mig själv, men idag var till och med jag lite stolt. 
Nåja även om detta inte är någonting jag jätte gärna gör i fortsättningen så är jag ändå glad över att jag gjorde det!
For och hämtade Emmi direkt jag kom till boden, det hade gått så bra hos farmor. Det blev ju lite rutinändringar men det är sånt man får räkna med. Tog en timme och söva henne och hon somnade inte fören kvart i 10. När hon somnade kom Sanna hit och surrade ett tag, nu har hon nyligt farit och jag ska strax sova, helst av allt isolera mig tills det sluta vräka ner snö från himmlen, men det är ju inte fören i slutet på nästa vecka så det blir ju väldigt svårt. 


Kommentera inlägget här: