maaaalliinjohansson

Onsdag 29/3

Kategori: Allmänt

Direkt jag stigit upp så gjorde jag mig och E färdiga sen for vi till min gamla arbetskollega Carro som jag jobbade med på western farm för flera år sedan. Sara, Felix och Charlotte var också där. Carro fick barn ganska exakt en månad efter mig så det är ju kul! 
Var bara där drygt en timme sen for jag hem så kom David hit på sin lunch. När vi ätit åde så drack vi kaffe på altanen i solen. Efter att han farit och tös fortfarande sov i bilstolen så tänkte jag att det var lika bra att fara iväg, hemma hade jag ändå inte så mycket att göra, så jag for till Peder&Theresa. Deras lillgrabb Martin, som är 3 dagar yngre än Emilia har växt ifrån henne ganska stort. Det var väldigt trevligt var där i flera timmar. När jag var hemma så gick jag ut och gick. På kvällen kom mamma och pappa på kaffe, med sig hade dom en super inflyttningspresent lite sent. Fick hur mycket verktyg som helst och en väska att förvara dom i. Aldrig i mitt snart 22åriga liv trodde jag att jag skulle bli så glad över verktyg. Verktyg är något man verkligen behöver, speciellt när man bor i hus. Verktyg är även en tråkig sak att lägga pengar på.. så är fruktansvärt tacksam över det! Mina goa föräldrar 😙 
Mamma for vidare efrer kaffet och pappa stannade en srund till och lärde mig massa olika knep och tips. Pappas knep är sånna knep som sätter sig och man har stor använding för dom många gånger i livet. Sånna knep som jag kommer lära ut Emilia när hon blir äldre. Det stämmer verkligen det man säger om föräldrar " det mamma inte kan hitta - det är borta! Och det pappa inte kan laga - det är trasigt!" 
Emilia sov från promenade vid 5 till klockan 8 ute, sen var hon vaken drygt en timme sen läggdags för natten.
Ja roade mig med att rycka ut spikar från träväggen som jag ska behålla, fick ut ett hubdratal med spikar, minst lika många kvar. Men med mina nya verkthg och pappas knep var det verkligen plättlätt! Med hammare endast var det typ omöjligt. Synd bara att jag inte kunde göra som jag gjorde när Emilia sov ute, det lever om alldelens för mycket, vill ju inte väcka tös i onödan. Men imorgon skulle moster Sara vara med henne en stund, då kan man leva om rejält haha! 
Nä nu måste ja sova, imorgon är det fullt upp. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: