maaaalliinjohansson

23 nobember

Kategori: Allmänt

Idag skulle jag börja 12:45 och köra eftermiddag så steg upp vid 9 sen mötte jag upp Amme klockan 10 på stan så gick vi och sökte någonting jag kan ha på mig på lördag. Ungefär precis när jag höll på att ge upp hittade Amme en klänning som iallafall just då kändes rätt. Vi får se om den känns bra på lördag haha. 

Vi avslutade våran dejt hemma hos dom och käkade lunch. Passade på att pussa lite på Emmi oxå då även hon och David var där.
Sen började kaoset som jag inte riktigt vet om det är en situation man ska skratta eller gråta i.
Min jobbdag var verkligen en s k i t d a g. 
Det började först med att lastbilen jag skulle ha var en timme sen så kunde inte börja fören kring 2. Sen första stället jag skulle till hade det drivit så mycket snö så börjar dagen försenad och med en fastkörning. 
Kunderna jag skulle till var snabba att hjälpa till, vi hämtade sand i mängder, skottade allt som gick, la skivor under, testa allt vi kunde komma på men utan resultat. 
Fick kalla på förstärkning så 2 kollegor kom. Kedjer under hjulen sen en bil som drog lös mig. Efter mycket om och med 2.5h senare kom jag lös. Skulle fara och lämna bilen jag hade på däckfirma då den behövde nya däck, men vaaaad tror ni händer? Jodå, ytterligare en fastkörning. Denna gång fungerade ingenting trots att jag hade mekanikern med mig. Tillslut fick vi dit en traktor och då var jag lös igen. 
Tog en personbil och skulle fara och byta till en annan lastbil, men då var vägen avstängd pga olycka, säkert 6 stycken blåljus, fick vända och köra en annan väg. 
När jag äntligen fått byta lastbil och skulle tillbaka till första stället så tar jag mig inte mot porten, sen när jag väl tar mig dit så blir det strömavbrott och handtaget till dörren går sönder haha.. 
Sen när jag väl tar mig därifrån så fortsätter det hela. Kund nummer 2 gick bra men sen den tredje kunden... det hade drivit så mycket snö så att det gick inte att backa mot bryggan, jag gick igenom snödrivan och det var lika högt som till mitten på låret på mig! 
Fick kalla in på förstärkning som fick hjälpa med lite kunder då det aldrig skulle hinnas med annars. Var tvungen att sluta absolut senast klockan 8 för att få ihop dygnsvilan till imorgon när jag börjar igen kl 05. 
Sen påvägen hem kör jag fast med min bil på påfartsvägen till 97an. Kom som tur var lös med å backa å gorma.
Pappa hade hunnitdra av min gård med traktorn så tog mig in utan problem tack och lov. Däremot tog jag mig inte in genom ytterdörren då det drivit upp så mycker snö. 
Jag tog ut orre sen har vi skottat gården, säkert gode onödigt men är ju åtminstonde mindre att skotta nästa gång. Hoppas inte plogbilen hinner förbi här innan 04 så jag får en plogkarm. 
Nu är den en avtinande dusch sen kasta mig i säng!

Behöver jag säga att dethar varit snöstorm idag?


Kommentera inlägget här: