maaaalliinjohansson

18 oktober

Kategori: Allmänt

Jag är ju som dom flesta vet inte en planerare och anledningen till varför är för att planer inte hålls, sen blir man "låst". 

Men idag var en dag jag hade planerat ganska väl, skulle börja dagen med babysång med Amme. Sen skulle dagen fortsätta med födelsedagsfirande för att sen ätas middag och efter det få besök av mamma och pappa, slutligen skulle ungen somna som vanligt vid 8. 
Men nää, idag blev ingenting jag planerat gjort förutom middag då! 
Det hela började med att jag försov mig till babysången då natten varit allt annat än bra. Men istället för babysång med Amme blev det kaffe hos Amme, vilket är minst lika trevligt så det klagar jag inte över. Men när jag for därifrån så skulle jag bara köra en extra sväng så att Emmi skulle somna påvägen hem, men då möter jag en okänd lös hund springandes på vägen. Så försöktr fånga den, locka med Orre, med karra, busa, springa åt annat håll osv men det hjälpte inte. Sen tappade jag bort den, fortsatte söka den och hittade den tillslut och försölte fånga den med samma process igen, vilket misslyckades. Sen sprang den mot 97an, och efter det tappade jag bort den. Så Sanna och Jennie kom och hjälpte söka den stackars lilla vovven men vi hittade den inte igen. Verkar ha varit borta någon dag, stackren. 
Ägnade 2timmar till att söka/fånga vovven, sen blev Emmi hysterisk så då fick jag ge upp. 
Klockan hann rinna iväg så mycket så fick skjuta på födelsedagsfirandet, så middagen blev iallafall som planerad - panerad rödspätta med sås sallad och potatis. Efter maten for jag och köpte julklappspapper på dollar medans David var med E. Slog in lite julklappar, sen frågade jag mamma när dom kommer fick svaret "???" Haha! Nåja, var ganska skönt att göra ingenting ändå. 
David for strax före hon skulle sövas, en unge vi båda trodde skulle vara plättlätt å söva då hon var sä trött. Men tji fick man! Jag försökte 1.5h, sen gav jag upp och då kom David och försökte drygt en timme, sen när han gav upp och var tvungen fara tog jag upp henne. Energi som heter duga hade hon, konstigt nog. 
Passade på att dammsuga, städa lite, plantera om en blomma, rensa/städa/sortera två skrotlådor, kryddhyllsskåpet och ett annat skåp samt sätta papper i pärmar. Var duktig på att varje månad sätta papper jag sparar i pärmar, men det hände nå å var inte gjort sen februari haha.. men väldigt skönt att ha ordning i dom värsta skåp och lådorna i köket! 
Jag har inte längre kattmynta, fogfärg, uno och en ugglevimpel i kryddhyllan haha! 
Emmi somnade inte fören kvart i 1, bara nästan 5h senare än vanligt... 
Men hon sover och det ska jag oxå snart göra! 
Även om min dag inte blviit som planerad har det ändä varit en bra dag, med det säger jag godnatt!


Kommentera inlägget här: