maaaalliinjohansson

26e oktober

Kategori: Allmänt

Igår strax innan elva tänkte jag att nej, nu ska mitt dygn vändas litegrann! Så gjorde mig klar för att gå å sova så var i säng innan 23. Meeeen då vaknade såklart Emilia, och var vaken till 01:30. LESS var bara förnamnet alltså. 

Nåja, hon sov iallafall bra när hon väl somnat. 

Vi steg upp vid 10 idag, sen gjorde jag oss klara sen for vi till mitt jobb. Trots att hon var trött lyckades hon charma varenda en och hålla sig på bra humör medans jag pratade med min chef. Kände att jag behövde en liten uppdatering så jag inte står som ett frågetecken på måndag morgon. Mycket nytt så det blir spännande! 
Alla kollegor och även mina båda chefer såg fram emot att jag kommer på måndag, så då blev jag väldigt taggad faktiskt! 
Sen fick jag göra lite schemaändring efter mina önskemål så då blev jag mer taggad!

For och kollade på lite nya kunder medans Emmi ändå sov så passade på, sen när vi kom hem blev det att tvätta kkäder, vika tvätt, renbädda min och hennes säng, plocka undan, hänga tvätt, städa toan och vattna blommor. 
Min katt har för första gången gjort sina behov inne som inte var i lådan, men det var helt mitt fel men tyvär kissade han på en hög kläder jag hade på golvet i sovrummet.. därav tvättstuge hänget idag haha! 
Jag stänger alltid sovrumsdörren när jag sover, katten sover alltid ute eller på soffan men inatt var han tydligen i sovrummet så han hade ju inte så mycket till val stackarn. 
Sen mat för Emmi och kort efter det fick jag besök av Sara och Felix.
Emmi sov nästan hela deras vistelse, sen när hon vaknat for jag och Sanna på bolaget inför helgen. 
David hann förbi nån timme innan han for till jaktkojjan. Medans han var här passade jag på att dammsuga och rasta Oskar lite ordentligare. 
Emmsan har varit pigg länge idag och somnade inte fören klockan 9. Förhoppningsvis rubbar det hennes vakna rutin. 
Nu ska jag faktiskt inte se serier utan jag ska lyssna på ljudbok! Just nu lyssnar jag på " ibland mår jag inte så bra", efter den boken ska jag nog hitta någon däckare. 

E's nya vinter overall jag fyndat 😊
Kommentera inlägget här: