maaaalliinjohansson

26e september

Kategori: Allmänt

Emilia verkar tycka en kombination om att vakna non stop hela natten och att stiga upp ovanligt tidigt är en bra kombination. Idag steg vi upp 07:30, tidigt när man är van bråkiga nätter men då få sova till 9-10. Tänkte först slå på nå på Youtube åt henne medans jag fortsatte blunda en stund men masade mig upp och tvingande ut mig på en promenad istället. 

Hon somnade precis när vi kom upp på uppfarten. Jag såg lite serier och gjorde mig färdig, sen fick jag väcka henne strax innan tio då vi mötte upp Amme och Charlie på liten och stor. Emmi och Charlie verkar tyckt det var intressant och roligt! 
Kom hem strax innan tolv då har vi inte gjort så mycket fram till middagsdags. David kom hit efter jobbet. När middagen var intagen och undanplockad for jag på affärn för att göra bort veckans handling medans David stanna här med E. Nu har jag veckohandlat och skrivit matsedel i drygt en månad, vilket verkligen dragit ner på merkostnaderna med nästan hälften, sen inge skräpmat heller då när man alltid vet vad som ska ätas. Så det är jy bara win-win dära! Ångrar bara att jag inte alltid gjort såhär haha!
När jag kom hem från affären så var det en nybadad Emmi här, packade bara upp maten sen fick hon gröten. Väldigt trött tjej som nästan somnade sittandes i Davids famn. Hann inte ens göra iordning flaskan innan David sövt henne.
Han for iaf kort efter det och jag har bara chillat. 
Tänkte gå å lägga mig klockan elva och för engångsskull komma i säng i tid men då vakna Emilia och är klarvaken.. så himla typsikt! Hoppas hon tänkte somna om snart iaf.. 


Kommentera inlägget här: