maaaalliinjohansson

28e september

Kategori: Allmänt

Mönstret fortsätter och vi fortsätter med uppvak en gång i timmen men även att vakna en halvtimme tidigare för varje dag. Så idag var det vid halv sju, borde ju bli klockan 6 imorgon då haha. 

Slog på tvn så blundade jag en stund till medans hon satt och lekte med diddi och kollade tv, skäms inte ens. 
Vid halv nio kom Peder och Martin hit så gick vi runt träsket som är dryga milen. Var fett jobbigt men bra att jag blev utsläpad haha. 
Han stannade på en kopp kaffe, Emilias ena gammelmorfar Åke kom oxå förbi och drack kaffe. Han lämnade även stickade tjocksockar åt Emmi som Davids dagmamma han hade när han var liten gjort. Aldrig träffat människan men behövligt, gulligt och omtänksamt. 
När alla farit somnade Emilia i min famn, det sker typ aldeig numer, så låg bara och höll om plutten en timme var så himla mysigt. 
Efter hon vaknat hade vi sångstund och lekstund, att få sitt barn att gapskratta är en oslagbar känsla. Hon skrattade så himla mycket när vi busade 😍 
Sen lagade jag mat, kebabtacos blev det idag. 
David kom när han slutat så åt vi sen sövde han Emilia som fick vila en liten extra stund för hon var så himla trött. 
Sen for han så gick jag Emmi och Orre till mamma och pappa när hon vaknat ( blivit väckt..). Mamma hade tupperware party idag, på partyt gjordes munkar och risotto som blev väldigt bra.
Emmi var supertrött hela partyt men ändå gått så bra som det kan gå trots tröttis. 
Även fast hon var så trött så var sövningen ganska bråkig.
Måste väl strax gå och sova då vi kör tidigare mornar varje dag 🙄

Kommentera inlägget här: