maaaalliinjohansson

25e december

Kategori: Allmänt

Intensiva dagar har det varit senaste dagarna, så idag har det varit skönt med lite lugnare tempo.
Fredagen efter jobbet for vi på badhuset, Emmi ville typ aldrig sluta bada hon tyckte det var störtkul. 
Lördag hängde vi stor del av dagen i luleå och handlade en del julklappar. Lite ångest när man tror man nästan är klar med alla och sen inser att man har 9 klappar kvar att köpa två dagar innan jul haha!
Var även på jobbet och lämnade en klapp till en kollega. 
Söndagen var det full rulle från morgon till kväll. Dagen skulle nog kunna beskrivas i kaos. Leia var med mig hela dagen, plus Emmu och sen fick jag även Felix med mig som absolut ville följa med moster. Hälsade på Amme, inte en lugn stund där med 4 barn 🤣 sen hem så kom Amanda med ytterligare två barn, så det var fullt hus! Men det var roligt iallafall även om jag var helt färdig på em när huset tömts på barn.
Julklappsinslagning sen på kvällen var vi hos grannen och hade trevligt innan hemgång för läggning av E. 
Sen då själva julafton, som ska vara så lugn och harmonisk.. 
Försov oss rätt hårt så tidsplanen om att hinna göra sig julfin innan frukost hos mamma och pappa fallerade ganska hårt. Meb iallafall, julfrukost hos ma&pa, hem och fixa sig, järnet till luleå för lite firande där, sen järnet tillbaka till ma&pa.
3 ungar som var trötta och levde om mer än en hel förskoleklass, hällde ut mer julmust än normal konsumenation för en vuxen, klappar överallt osv! Men det var ändå en fin jul och framförallt en nykter jul.
Min familj har aldrig haft alkohol inblandat på julen, det är jag tacksam över. Det kommer såklart fortsättas med. 
Både jag och Emilia verkar varit väldigt snälla i år! ❤️
Emmi hade svårt å somna på kvällen, socker var nog en bov sen mycket intryck. Hon låg och berättade om hennes kväll innan hon kunde somna, om tomten, alla som hon träffat, om bebisen (hon fick dockor i julklapp) alla babblarna osv, sen när hon gått igenom hela kvällen kunde hon tillslut somna.
Resten av kvällen blev att se tomten är far till alla barnen i vanlig ordning. 

Idag fick jag en rejäl sovmorgon, Emmi vaknade vid 8 men Micke tog henne så jag fick sova vidare, så skönt!
Drack kaffe sen gick jag och orre över till Amme där det bjöds på jullunch och kaffe. 
När jag kom hem igen så var lite elfel här i huset fixat och Emmi fått sin vila ❤️
M for och jobba och jag å E har lekt lite med endel av hennes nya saker innan David kom och hämta henne. Emmi veckan har gått alldelens för fort. 
Sara och Tim kom hit, vi började möblera å fixa i emmis rum. Pausade och gick över till ma&pa å käkade middag.
Sen for jag och Sara hit å fortsatte med rummet, det blev superfint så hoppas på en glad tjej nästa vecka. 
Har städat hela huset så nu består bara en dusch innan läggdags. 

Nu en liten bildbomb. 





















Kommentera inlägget här: