maaaalliinjohansson

3e juli

Kategori: Allmänt

En superdålig natt och till följd av en superdålig dag oxå. Idag har hon nog slagit rekord i skrikasåmycketmankanpåendag, hade det anordnats tävlingar i den kategorin så hade hon nog haft stor chans till topp3.
Jag tyckte att gårdagen var gnällig, idag var värre. Inte ens på BVC kunde vi göra 1.5 års kontrollen för hon skrek så mycket. Låg på golvet och sprattla och skrek, svetten bara rann från både hon och mig. Barnmorskan tyckte vi skulle vänta ut henne men när vi väntat nog länge så gav vi upp. Bokade en ny tid och gick därifrån utan att ha gjort någonting alls på kontrollen.
Skriket forsatte hemma, i timmar.
Lilla fröken har ändå sovit 3 gånger idag, normala fall 1. Jag sov en av dom gångerna, min hjärna behövde nog det. 
Sen mot kvällen när det inte gick att trösta henne på något sätt alls slog det mig att hon inte har skrattat, lett, småpratat eller dansat på hela dagen lång. Så då bröt även jag ihop. 
Men då hände det gulligaste som gjorde att mammahjärtat smälte flera gånger om!
När vi båda låg där i soffan och grinade pausade hon hennes grinande, kröp fram till mig tog hennes tutte och la den i min hand samtidigt som hon säger "tutte" och ger mig en kram ❤️ alltså det var så himla gulligt! Så efter det mös vi en stund och tröstade varandra, allt lixom flög bort allt det jobbiga under dagen. 

Bad mamma komma med medicin åt oss båda, dvs ipren till Emilia och glass till mig. Då blev hon glad när mormor kom och sen när mormor farit så hade vi en timme av kvällen som var gnäll och skrikfri innan hon la sig. 

Febern verkar ha sjunkt och hon har inte vaknat lika många gånger som igår så jag hoppas på en vänding av hennes sjukhet ganska omgående. 





Kommentera inlägget här: