maaaalliinjohansson

6e november

Kategori: Allmänt

Ja här kan man ju onekligen säga att det varit tyst ett tag. Livet har rullat på i vanlig ordning, det ända som varit lite outstanding sen sist är att jag varit på en tvådagars utbildning i stockholm med 2 kollegor. En fortsättningsutbilning på handledarkursen jag gick i vintras. 
Sen nummer två som brytit mot min vardag är att jag en dag lyssnade på julmusik, slog in julklappar och hade den galnaste julkänlsan. Jag är ju inget stort fan av julen, jag har ju inte ens julpynt osv. Men julkänlsan kom, julklappar blev inslagna och sen for julkänslan iväg. Problemet är ju bara nu att jag anser ju att jag är klar med julen, och den har inte ens börjat än.. 

Imorse hade jag en trött fröken men som tur var så fick hon åka till moster och mysa där någon timme extra innan dagis. Så skönt att vi kan hjälpas åt med hämtning och lämning av kidsen. 
Idag  var  jag  backup på jobbet men fick rycka in och köra råneå pga sjukdom, vilket är det jag brukar köra tisdagar på Emilia veckan så det var ju lugna pucken. 
Efter jobbet plockade jag upp Emmi och Felix på dagge sen hem och laga middag. Tim, Milton och Sara kom och käkade innan vi for vidare till gympan. 
3 helnöjda barn hade vi hela tiden. Så roligt oxå att Emilia börjat våga mer saker, typ klättra i ribbstol och sånt. Hon har ju rätt dålig kroppsmotorik så gympa verkar rätt nyttigt för henne, och kul har hon!
Soffmys en stund innan hon la sig ovaggat. Jag tänkte dra ett städrace sen dusch och sova. 








Kommentera inlägget här: