maaaalliinjohansson

23 oktober

Kategori: Allmänt

Alltså Emilia har gått på förskola i drygt 9 månader och först nu börjar min morgonstress släppa! Mina mornar brukar lätt se ut som jag vet inte vad jag springer överallt och gör ingenting på hur lång tid som helst och hipps vipps är det bråttom bråttom. Men nu börjar jag få till effektiviteten och behöver betydligt mindre tid på oss, haha bättre sent än aldrig. Skönt iallafall att slippa morgonpaniken med barn och hund!

Idag har jag kört råneå, var själv idag och måste säga att det var riktigt skönt. Har ju varit en heel del praktikanter/upplärningar på sista tiden. 
Efter jobbet däremot kom min stress istället. Hämtade Emilia och Felix på dagge sen järnet hem och laga mat. Smarta jag tog fram kyckling igår, glömde dock bort att tisdagar är den stressigaste dagen på hela Emilia veckan, eftersom jag dels slutar sent i luleå, och sen är det gympa. Korv och makaroner hade ju typ varit lämpligare idag haha. Nåja blev kyckling i kokosmjölk med sweet chili. Barnen åt som vargar och sen kom Sara och hämtade Felix. Emilia fick smälta maten en liten stund sen for vi på gympan. Hon lekte för fullt och tyckte det var lika kul som förra gången. Vi åkte dock hem efter 40 minuter, då började hon bli lite väl trött. Varvade ner hemma innan hon somnade ovaggat. 

Nu tänkte jag röja undan från virvelvindarna allt dom hann dra fram innan jag ska se serier. 






Kommentera inlägget här: