maaaalliinjohansson

Torsdag 30/3

Kategori: Allmänt

Slut som en artist är jag.
Så dåligt som jag sovit natten till idag var väldigt längesen, lagomt typiskt när jag skulle upp tidigt. Berodde inte på Emilia, hon sov lika bra som vanligt. Iallafall så kom pappa hit strax efter 7 med frukost och massor med elgrejer&verktyg. Vi ägnade någon timme till planering av elen. Strax före 9 kom Sara&Lotti för att hämta Emilia. Man får ju betydligt mer gjort utan bebis och sen skulle vi leva om endel. När dom farit for jag & pappa på bejier och köpte gipsskivor. Blev inte gipset vi hade tänkt men blir nog bra ändå. Sen har dagen bestått av att rycka ut resterande x antal spikar från träväggen så den är helt klar för betsning, stoppat upp gipsskivor, planerat,städat, plockat undan, dragit fram, burit skivor, rivit tapet, hammrat, löst kommande problem, funderat, mätit, möblerat osv osv. Listan kan göras lång och tiden har dragit iväg fort. När mörkret började komma och linjer blev snea för att vi båda var så trött i kropp och knopp bestämde vi oss för att avsluta. Det äe bara några skarvar kvar av gipset att sätta upp sen är iaf det klart! Sen återstår:
Spackla
Slipa
Spackla
Slipa
Måla
Torka,måla
Fixa el& uttag
Betsa
Lägga golv
Måla lister
Lägga lister & foder
Städa
Möblera seeeeeen är det klart! Jag som bara skulle måla runt fönstrerna.. 
Lång väg kvar men jag tänker stressa lagomt, så värt det när det är färdigt! Så idag har det varit en heldag med min kära pappa, massor har jag lärt mig och kul har det varit. 
 
Dom var förresten barnvakt i drygt 11 timmar! Aldrig varit utan min plutt så länge!! 
Men hon hade fått bada, vara på tuppervare party osv! En gång fick jag fara dit för en otröstlig liten bebis men annars verkar det ha gått bra! Så tacksam 💕  
Nu är jag tröttare än tröttast så nu ska jag sova, nya tag imorgon! 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: