maaaalliinjohansson

26e november

Kategori: Allmänt

Igår var jag på en fest " sveriges trevligaste 60 åring". Mitt jobb har 60års jubileum iår, kvällen börjades med skumpa, snittar och mingel sen fortsatte den med 3-rätters middag som var fantastisk god! Bäst var nog förrätten, riktigt bra!

Mellan alla rätterna gick vi igenom jobbets historia från  1957 till 2017. Många rörande tal så msn fick gåshud från topp till tå. 
Det som var så kul var att nästan alla kollegor kom, några som saknades men rekordmånga denna gång. 
När middagen, alla tal, prisutdelning osv var färdigt var det sen dans och fri bar. 
Var lite roliga drinklistor, vi fick en lista med vad vi fick välja mellan men vi fick inte veta vad drinkarna var, namnen gick bla under "kundjävel" "långtradare" "spillolja" osv! Så var ju riktiga chansningar med vad man fick för dryck. 
För att knyta ihop säcken så var det en riktigt bra personalfest. 
Idag har jag och David hälsat på hos Amme sen for jag och Emmi till Peder och Theresa. 
Emilia somnade påväg hem därifrån och har sovit bara drygt en halvtimme, jag har duschat och nu googlar jag hur man får bort avloppslukt haha! Det kommer då och då att det luktar avlopp så tänkte försöka få bukt på det på något sätt. 
Imorgon startar sista jobbveckan för denna gång! 


Kommentera inlägget här: