maaaalliinjohansson

8e juli

Kategori: Allmänt

Inte lika lång sovmorgon idag men vi mös ( jag försökte snosa medans E hejvilt klättrade på mitt ansikte i 40 min) innan vi steg upp. 
Kastade i oss frukost sen for vi ut till Theresas häst. Planen var att ta en promenad med Simon, orre och Emmi men fick inte in han från hagen så jag gav upp. 
For till Sara, vi satt ute på altan och solade en stund sen for jag hem och sövde Emilia. 
Plockade undan stolpar och plank från gården sen hamnade jag i solstolen hemma. 
Ett tag senare kom Sara och Felix, en stund efter dom även Amme och Charlie. 
Vi väntade på att Emmi skulle vakna sen när hon vaknat for vi till badhuset. Ja jag vet att det kan låta tokigt att fara på badhuset med tanke på vilken väder som levereades i boden idag, men var just därför! För att folkskygga jag, åtminstone i badkläder skulle slippa folk.
Premiärtur för Emilia på badhuset. 
Dom som känner Emmi vet ju att hon sällan är nöjd med nya grejer eller mycket folk, men till allas förvånad så var hon den som skrattade högst och hon var supernöjd hela vistelsen. 
Helt klart godkänt för både barn och vuxna!
Hela högen hamnade hos mig igen ute i hagen, mamma och pappa kom hit med grillade hamburgare som vi åt på altan. En kaffe sen for alla hemmåt. 
Möblerade om på altanen och tog äntligen fram stolsdynorna till stolarna dära, tog även fram vattenslangen och startade vattnet på utsidan. Tänk att bara halva sommaren behövde passera innan det blev sommar hos mig! 
Sanna kom hit nån timme på kvällen, vi satt bara ute och surrade. Sen har jag glott hollywood fruar med melon och popcorn som snacks! 

















Kommentera inlägget här: