maaaalliinjohansson

9e september

Kategori: Allmänt

Fredag bestog av jobb först, körde boden och det rulla på som vanligt. Efter jobbet kom David på en kopp och lämnade Emilia. När han farit for vi till garaget och jag påbörjade ett nytt snickeriprojekt.
Alltså vilken pyssel period jag hamnat i! Jag kan ju få feeling nångång att göra nå kreativt, slutar oftast (alltid) med att jag påbörjar, blir arg, ger upp, någon annan färdigställer eller så blir det inte klart. 
Men i denhär pysselperioden jag hamnat i har jag ju humöret i schack (förutom igår.. 🙄) jag färdigställer själv och planerar nästa projekt direkt efter. 
Nåja jag tycker der är kul att göra egna saker, framförallt att lyckas och vara nöjd den känslan är grym. 
Jag lämnade Emilia på garaget med mamma och pappa då hon skulle sova med dom pga jobb lördag.
Gick ut en långprommis med Amme, så mysigt att gå kvällstid när de är mörkt och lite kallare, speciellt med sällskap!

Lördag så körde jag haparanda, skulle fara och träna innan jag hämtade E. Blev istället drabbad av latmask.. hämtade Emilia sen for vi på kalas för Novalie som fyllt 1 år.
Var där flera timmar och hade no limit på fikat så gick nog upp minst 3 kg hahah.. 
Sen på kvällen tänkte jag att tjaa varför inte sy litegrann?
Jag gick i skillsmässa med Sigge(symaskinen) för drygt 5 år sedan, vi hade under en längre period haft det väldigt dåligt mellan oss så det funkade helt enkelt inte. Igår tog det två minuter efter att jag dammat av Sigge att förstå vargör vi gick i skillsmässa. Arg som ett bi var jag, Sara och Tim kom och hjälpte mig med Sigge. Sen slutade det med att dom tog över. Tillslut blev även dom less Sigge så vi hämtade mammas symaskin då blev det genast lättare.

Jag sydde 4 stycken tygpåsar som jag hade tänkt börja handla mat i! Jag klassar inte mig själv som en miljövän även om jag är rätt hård på sopsortering så är det i grund och botten för att soptunnan inte ska bli full, sen att det gynnar miljön är bara en bonus.
Trodde aldrig heller att jag skulle komma till punkten att använda tygpåsar, men där kommer snålheten in i bilden, sen att det är återbrukat tyg och i fortsättningen gynnar miljön är oxå bara en bonus. 

Idag steg vi upp vid halv sju, jag bakade frukostmuffins som även funkar bra som fikamuffins. Enklaste receptet, 1 banan 2 ägg och valfria bär. Dom blev jättegoda!
Sen mot fm for vi ut i skogen med Orre. Gick omkring i skogen i en timme. For på affären och premiärade med mina skitfula tygpåsar. Vi for till garaget där mamma och pappa var, drack kaffe och busade. 
När vi farit därifrån hämta vi Amme och for å drog vårat strå till stacken dvs rösta. 
Var hos mig en stund innan hon for vidare. 
Emilia har badat och busat sen somnade hon ovaggat. 
Jag har lite kli i fingrarna att jag vill pyssla någonting men har ingenting här hemma att göra, jag och Sigge har återigen gått i skillsmässa!





















Kommentera inlägget här: