maaaalliinjohansson

12 november

Kategori: Allmänt

Vilken dag! 
Började morgonen med att dricka kaffe hos mamma och pappa. Sen for jag efter mycket tjat till storheden med sanna. Hon skulle kika på vinterkläder, köpte en farsdagspresent oxå. När vi skulle fara hem så gav hennes bil upp. Sånt är ju trevligt när det är askallt ute.. men då hittade vi en som testade kabla igång oss, utan givande resultat. Så var en vänlig själ som sen bogserade igång oss! 
När vi kom hem så kände jag direkt att det luktade kaffe i huset. Bolennart har varit och hållt på att ta ner en boda under dagen så tänkte att dom kanske gjort kaffe eller nå. Men sen avslöjade en liten barnröst sig att så inte var fallet! 
Kikar in och där står amanda,mamma,sara,theresa,amme,lovisa, nelia och felix! 
I köket var det fullt med fika, en tårta format som en mage, cupkakes med rosa glasyr, chokladbollar med rosa strössel,kladdkaka, nån annan krämig kaka. Sen i vardagsrummet var det säkert 40 paket och massor med ballonger och annat pynt. 
Gud vilket jobb dom har gjort, speciellt sara&amanda som planerat det mesta! Sen har jag tydligen ställt till det med deras planer men dom har lyckats lösa allt ändå! 
Mest fundersam var jag över hur dom tagit sig in i huset då jag bara har en nyckel. Men till och med det hade.dom tänkt på, så sara sist hon var hundvakt hade gjort en extra nyckel haha! 
Vi fikade sen påbörjade jag den långa processen med att öppna alla fina paket! Fick hur mycket fint som helst, mängder med söta kläder, dregglisar, leksaker,filtar,lammskinn,badbalja,en barnvagn gjord av blöjor, massa hygienartiklar till bebis, ja och massor mer av saker! Verkligen hur gulligt och snällt som helst! 😍 
Sen hade vi en frågesport, jag fick sämst resultat av alla hahah.. alla fyllde sen i hur mkt man tror bebis kommer väga, hårfärg ögonfärg födelsedatum osvosv!.blir spännande att se vem som var närmast med allt! 
Sen skulle alla gissa mitt magmått med att klippa av så lång tråd man trodde, väldigt svårt faktiskt! 
Den sista leken var att jag skulle smaka på massa olika barnmater och gissa smaker. BLÄ haha tycker vekrligen inte om barnmat! 
Nä verkligen en lyckad babyshower! 😍 
Den slutade dock med att orre smet så vi fick bränna lite kalorier man tryckt i sig av filat för att hitta han, men tillslut fick vi fast han! 
Pappa och timmy kom å fikade lite oxå sen for jag amme och timmy å hämtade mat sen vidare till bredåker. 
När vi vrit i bredis var jag med amanda, vi surrade på hur mycket som helst och nu har jag precis röjt undan efter dagens kalas! 
 
 
 
Kommentera inlägget här: