maaaalliinjohansson

31 juli

Kategori: Allmänt

En aning bråkig natt men absolut inte extremt. Blev ju som sagt tidig uppstigning idag så mamma ringde och väckte mig kl 7 så fick jag ringa och väcka David så han kunde komma hit och vara med E medans jag for till vetrinären och lämnade katten för kastrering,bättre sent än aldrig. Sen när jag var tillbaka så sov E fortfarande så vi käka frukost ute på altan och sen kaffe. 
Precis när hon vaknat kom Sara och skulle klippa gräset, men hon fick chilla en stund så jag fick klippa det!
Har klippt min gård många gånger, men der var flera år innan det var min gård! Så en gång måste jag ju iaf klippa min egen gård 🤣 
Sen så for David iväg och då passade jag och E på att fara till Biltema och köpa en hundbädd. Sen tillbaka i boden så hämtade vi upp katten som hade vaknat. 
Anledningen till varför jag köpte en hundbädd är för att som jag tidigare nämnt så vaknar E ofta i spjälsängen för att hon slår huvudet i kanten. Jag sover asdåligt när jag har henne i min säng, så en lösning (förhoppningsvis) på problemet var att köpa en stor hundbädd och göra det till hennes säng. Hoppas verkligen det blir bättre! Sen fördelen med just hundbädd och inte bara en madrass är ju kanten så hon inte rullar över lika lätt, och skulle det ske ändå blir det ju inget högt fall. 
Så jag bäddade den och kastade ut spjälsängen från sovrummet då den ändå bara samlar damm. 
Sen kom David tillbaka, medans hon tog en nästan två timmars vila så drack vi kaffe ute, med oskar i linan som vi brukar. 
Men sen plötsligt så var han inte kvar i linan, trots att den var hel och allt... så ända logiska förklaringen är att karbinhaken hakat i bron å släppt lös han. Så då var det bara söka han.. 
David for med bilen, jag gick vid kvarteret, försökte kontakta polisen men det var typ omöjligt. Men sen tillslut drygt 2h senare så la någon ut att han var hittat i en köp&sälj grupp på facebook.
Alltså internet är så fantastiskt och speciellt i sånna lägen!!! 
Han var då så nöjd när jag hämtade honom 😒 
Vid 6 iag for David, jag vek tvätt och plockade lite här sen eb dusch sen gick vi över till mamma och pappa för att försöka roa en trött tös. 
Det är så skönt att verkligen vara stenhård på att hon inte får sova längre än 18, för nu har hon en väldigt tydlig rutin på att sova 21. Innan vi begränsade kvällsvilan kunde hon ju somna 00-02 och det håller ju inte. Även om hon är ett minimonster på nästan 9kg sista 1-1.5h på kvällen så är det SÅÅ värt det! 
 
Gick från m&p strax innan 9 sen sov hon 21:01 och sövningen tog 3min. Nu blir det sovdags för min del oxå, tidig morgon imorgon med. 
 
 
Kommentera inlägget här: