maaaalliinjohansson

Tisdag 23e maj

Kategori: Allmänt

Ännu en dag har passerat och även den med mtt (minimaliskt tv-tittande) just the way i like it.
David kom hit på fm och käkade lunch då han ändå var och gjorde lite jobb på torpgärdan. Efter lunchen så kom Sara och Felix hit, egentligen var väl planen bara att umgås med slutade ganska snabbt med att vi hamnade ute på gården. 
Sara målade det övre staketet vitt, så att det inte blir färgskillnad. Medans var jag med barnen och det var verkligen enkelt. Båda gungade väldigt länge och glada så kunde passa på att göra annat. Tim kom oxå hit, han hjälpte mig att ta ner en större buske eller mindre träd eller vad man nu vill kalla det. 
Tog bort plankorna som legat vid bron och skrotat sen jag rev ministaketet som var innan. Tog bort en till buske, fyllde det hålet med jord, solade krattade osv. 
Sen när Sara var klar med målningen så for hon och hämra en gåstol åt E. Mamma kom efter jobbet och surrade en stund sen tog hon Felix och lånade min nya vagn. 
När båda dom farit så sov trollet i vagnen, solade en stund men återgick till att jobba istället. 
Tog bort en till buske/träd, krattade ihop flera säckar med löv&barr. Så himla kul, man ser skillnad direkt och bara gå omkring och lyssna på musik. 
Sen kom iaf David med mat, blev en supergod kycklingsallad för min del. Sen tog jag en dusch, på nå konstigt vänster hade jag barr i hela håret. Sen for D vidare, busade med trollet tills han kom tillbaka, då gick jag och plocka ihop på gården inför kvällen, sen rastade jag orre och när jag kom tillbak sov hon sött i hans famn. 
Katten har fått vara med oss ute idag, han njöt verkligen och låg å solade tills jag fick släpa in han igen. 
Trollet fick smaka banan&persika puré idag, det var blä. 
Sen har hon fått testa gåstolen, hon tog sig frammåt en bit, väldigt omedvetet. Men den verkar hon godkänna iaf! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: