maaaalliinjohansson

19 oktober

Kategori: Allmänt

Jaa natten blev ju inte riktigt som jag tänkte igår. Hon vaknade vid halv tio igen klarvaken och var vaken till 01:15.. ogillar starkt hennes nya rutin!! 

Vi segade oss upp ur sängen vid halv 9 imorse. Sen skulle jag testa att ta bort en vila, hon har ju normaltsett två per dag. Så tänkte skjuta på första vilan så länge det bara går och ha det som ända vila. Siktade på 12 men lyckades hålla henne vaken till 13. Vid två blev jag så rastlös så gick också å vilade tills hon vaknade.
Powetnapen var inte energigivande för min del. Idag är en dag jag verkligen inte klassar mig som en bra eller okej mamma, hon har varit så gnällig och jag har verkligen inte ooorkat. Vet att man inte "får" säga så som mamma i den perfekta världen. Men jag är ju faktiskt mänsklig och alla har dåliga dagar.
Så idag är jag vääldigt glad över alla barnfilmer/låtar som finns på youtube då hon stor del fått titta på det. Gon brukar ju se lite varje dag, då oftast en liten stund på kvällen inte hela dagen. Får trösta mig med att alla hennes dagar inte ser ut så. 
Iallafall så kom David hit vid 7, for iväg en sväng så ringer han typ en kvart senare och säger att hon har självsomnat i hans famn. Tröttfisen, aldrig annars självsomnar hon så då var hon verkligen trött!
Han la ner henne i sin säng å fortsatte sova, vi båda trodde ju att det skulle vara för natten då vi ändå tagit bort en vila. Men neeej.
Vid 8 vaknade hon piggare än tuppen. 
David försökte söva om henne till strax efter nio utan resultat sen var han tvungen att fara. 
Sen bestämde jag mig att testa köra bil tills hon sover hårt för att sen bära in henne, Sanna följde med å åkte, körde thp 1.5h och sen hör och häpna så lyckades jag bära in henne å få henne å fortsätta sova, vilken lycka!! 
Peppar peppar hoppas det är för natten denna gång!


Kommentera inlägget här: