maaaalliinjohansson

10 september

Kategori: Allmänt

Emilia har sovit superbra inatt, vaknade för tutten när jag gick och la mig sen sov hon fram till 06 å ville äta sen vidare till 09. Jag däremot har inte sovit mycket alls, gör så ont i lungorna när jag andas så ligga på rygg var verkligen inget alternativ. När jag är framåtlutad får jag mer syre så har sovit sittandes med tre kuddar på höjden framför mig å haft huvudet på. Ända sättet jag lyckases få ihop lite sömn, inte bekvämt dock. 

Kämpade mig ut med orre sen i övrigt har vi legat i sängen större delen av dagen. Sov 2h oxå när Emmi vilade. 
David kom hit kring 4 eller nå, med celsius och isglass. Eftwr några värktabletter hostmedicin och celsius piggnade jag till lite iaf. 
Han for vid 5 och stycka älgen han skjutit, sen kom han tillbaka vid halv 7 så har vi paketerat färs och kött. 
Lagade middag sen försökte David söva trollet vid 8 men hon hade andra planer. 
Medans så försökte jag mig på att städa köket, fick sitta ner och diska och verkligen ta allt i superlugnt tempo.
Hela dagen har det känts som att jag andas genom ett sugrör, blir andfådd av precis allt och ont gör det. Hojja dumma förkylning. 
David for vid halv tio, emmi har lugnt och stilla varit i gåstolen till strax efter tio då la jag henne så somnade hon på direkten. 
Nu ser jag lite serier och ojjar mig över kvällsrastningen med Orre då jag inte ens kan gå hela vägen från v-rum till kök utan att ta en andningspaus. 
Nåja får trösta mig med att det är jag och inte Emilia som är i dethär skicket.
Så typsikt oxå att bli sjuk mitt i renoveringskaoset. Jag som hade tänkt städa hela huset idag då det fortfarande är bomnedlsag på många ställen men fick snabbt ge upp den planen. 
Normala fall lyssnar jag inte på min kropp,(dumt nog.) hade väl förmodligen inte gjort det heller om det bara var feber och hosta. Men blir ju illa tvungen när jag knappt kan andas..

Kommentera inlägget här: