maaaalliinjohansson

8e februari

Kategori: Allmänt

Imorse ville verken jag eller Emilia stiga upp så det var väldigt kämpigt. Gjorde oss klara snabbt så jag skulle hinna köra bilen varm efter att ha harvat igång den i -30. Emilia hade tandläkartid klockan 9, det gick väl kanske inte till som ett tandläkarbesök bör gå till eftersom att ett sånt besök brukar innebära att tandläkaren ska få titta i munnen och på tänder men när en bestämd ettåring har bestämt sig för att ingen(!!) verken mamma eller tandläkare ska få titta i munnen så blir det som ettåringen bestämt. 

For till dagge och lämnade ettåringen som inte längre var bestämt, utan förtvivlad och hjärtkrossad att bli lämnad av sin mamma. I ungefär tio sekunder fick höra sen. Tog med mig Amme och Charlie till rusta en sväng sen for jag hem. Slog på superhög musik sen plockade jag isär diverse olika delar från tvättmaskinen och rengjorde. Var riktigt groteskt svinigt men blev vädligt rent och fräsht sen när jag var klar. Fortsatte med att skura micron och skåpluckor och sånt. Vid halv 2 hämtade jag den glada lilla ettåringen som spänt satt och tittade på traktorer från fönstret. Hade gått superbra och idag har hon även vilat där så nu är alla moment gjorda! 

Hemma har hon varit så glad och full i energi! Pratat hur mycket som helst, mycket da da bababammmm men även "mamma" "kiche" - ( tappert försök till att säga kisse) "titta" och självklart " jaati" 
Till middag blev det kycklingkebab pasta med pesto, blev supergott och det tyckte även E. Ett bad efter middagen och denna gången var hon faktiskt glad. Hon somnade redan halv sju idag! En liten stund efter att hon somnat kom Sanna hit några timmar för lite surr och häng! Nu ska jag se ett avsnitt greys! 








Kommentera inlägget här: