maaaalliinjohansson

15e maj

Kategori: Allmänt

Imorse fortsatte jag min nya trend med att försova mig även fast jag började en timme senare än igår. Några minuter mer till godo hade jag imorse iallafall! Jobbet rullade på bra, efter jobbet for jag och köpte färg sen hem och måla. Har målat putsen runt huset som tidigare var blått, nu är det vitt. Eller två varv målade men tror ett tredje behövs. Nu är jag dock lite fundersam om det kanske är för vitt, ska tänka på saken till imorgon. 
Sanna kom hit när jag målat klart sen for vi och tog en promenad i skogen. Hundarna lösa och skötte sig iallafall någorlunda, nu är det ju min rymmare jag syftar på. Sen stanna vi där och surra innan det var dags för mig att åka hem duscha å kasta mig i säng. 
Tänker fasiken inte försova mig imorgon heller! 

Juste en rolig grej som kanske bara händer mig! Ni vet när det flyger in en geting i bilen och man först försöker peta ihjäl den med en och 3 pinnar och det ända man åstadkommer är en arg geting, när man sen kommer på idén att hoppa in i bilen med den för att mosa den mot rutan med en pantburk, fär att sen konstatera att den blir verken mosad eller död, bara argare. Man överväger en flyktplan och tycker de är klokt att släppa burken och kasta sig ut ur bilen, men man glömmer att man sitter i baksätet på en mustang utan bakdörrar. I exakt det tillfället vore det klokt om man inte använde stolen som stöd för en snabb och enkel flyktväg, men om man nu använder stolen som är frammåtvickad som stöd för att ta sig ut det snabbaste man kan så kan jag lova att det gör ont att få stoljäveln i ansiktet. En fet bula men åtmisntonde ingen hjärnskakning senare så är iallafall getingen död. smidigare tips för att döda en geting mottages tacksamt!



Kommentera inlägget här: