maaaalliinjohansson

22 oktober

Kategori: Allmänt

Idag kan jag inte ens nästan påstå att jag haft en effektiv jobbdag. Gjorde lite smågrejer på morgon sen kompade jag ut. Tvättade och städade min bil in och utvändigt, herregud så smutsig den var och jag hade halva mitt hem i bilen oxå. Sen har jag varit på tippen med grejer från förra husägaren som han lämnat kvar, en skogsprommis med Orre, varit med all återvinning oxå och även pantat och handlat. Så har ju ändå fått endel gjort.  Efter dagge for vi och hälsade på David så att Emmi fick testa åka traktor, det var spännande! Han följde med hit en stund, jag har tvättat ännu mera kläder sen gick jag och Emmi över till mamma och pappa. Dom bjöd på mat och man kan tro att det var en rejäl efterfest dära haha! 3 ungar som var mer högljudda än vanligt och 6 vuxna, en hund och en fågel. Var mer kaosartat än vad det brukar vara. Vid halv 7 gick vi hem, varvade ner i soffan sen somnade Emilia ovaggat. 
Jag har precis rensat huset på sopor, imorgon är det sophämtning. Alltid lika tillfredsställande när man tömmer överallt, nu älskar jag dock inte sophämtningen lika mycket som jag gjorde förut. Förut var sista tiden en kamp med hur allt skulle få plats i soptunnan, nu är jag dock bättre på sopsortering och har bara ett blöjbarn på 50% så nu är det inte lika stor kamp längre. 
Hängt tvätt och plockat lite nu ska jag kasta benen på vardagsrumsbordet och glo lite serier. 





Kommentera inlägget här: